Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

Το εισιτήριο της γραμμής Σαλαμίνα - Πέραμα είναι 0,86 ευρώ, όταν ένα αυτοκίνητο χρεώνεται με 4,80 ευρώ. «Ετσι γλιτώνουμε κάθε μήνα πάνω από 150 ευρώ»

salamispressΤο βάζεις στην πρίζα «φουλάρει» σε 6 ώρες
Είναι από τους πρώτους Ελληνες που κυκλοφορούν με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο κ. Αθανασίου έλυσε όλες μας τις απορίες: πόσο αθόρυβο και εύκολο είναι στο οδήγημα, πόσο οικονομικό είναι, πόσο μακριά φτάνει και κυρίως πώς «γεμίζει» καύσιμο.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αθόρυβα, άνετα και δεν εκλύουν ρύπους. Αυτά στη θεωρία. Ωστόσο πλέον μπορούμε να το διαπιστώσουμε και στην πράξη. Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους από τον Ιούνιο. Το ινδικής κατασκευής Reva Phaedra απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν ένα Ι.Χ. για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη - σαν τον κ. Κώστα Αθανασίου, υπάλληλο στον Δήμο Πειραιά.

«Ψάχναμε ένα μικρό αυτοκίνητο με το οποίο θα μπορούσα να πηγαινοέρχομαι στη δουλειά από το σπίτι μας στη Σαλαμίνα», λέει ο ίδιος, «και να πηγαίνουμε τα παιδιά τα απογεύματα στα μαθήματά τους. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν πως λειτουργεί με ρεύμα, επομένως θα γλιτώναμε από τον «βραχνά» της βενζίνης». Αν αυτό το επιχείρημα δεν θα ήταν αρκετό για να πείσει άλλους οδηγούς να δώσουν 12.000 ευρώ για το Reva, στην περίπτωση του κ. Αθανασίου είχε και ένα επιπλέον οικονομικό πλεονέκτημα: έχει ταξινομηθεί στην κατηγορία των ειδικών μοτοποδηλάτων - έτσι, το εισιτήριο για το φέρι μποτ της γραμμής Σαλαμίνα - Πέραμα είναι 0,86 ευρώ, όταν ένα διθέσιο αυτοκίνητο χρεώνεται με 4,80 ευρώ. «Ετσι γλιτώνουμε κάθε μήνα πάνω από 150 ευρώ».

salamispress

Εχοντας πείρα ετών στο τιμόνι, αφού στον δήμο Πειραιά εργάζεται ως οδηγός, ο κ. Αθανασίου πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά Ι.Χ. είναι ο,τι πρέπει για τις μεγαλουπόλεις: ιδανικά στα συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα», καθώς η μηχανή ξεκινά και σταματά σχεδόν ακαριαία. Ο ηλεκτροκινητήρας, δε, εκτός από μη ρυπογόνος είναι και αθόρυβος!

Κέρδος 330 ευρώ το μήνα
Επιπλέον το Reva δεν έχει όλα τα περίπλοκα μηχανολογικά εξαρτήματα (γρανάζια, φίλτρα λαδιού, καρμπιρατέρ) που κάνουν τα συμβατικά αυτοκίνητα επιρρεπή στις βλάβες. Παρόλα αυτά προσφέρεται με δωρεάν οδική βοήθεια για ένα χρόνο και διετή εγγύηση. Ετσι διασφαλίζεται ότι η κατασκευάστρια εταιρεία θα αντικαταστήσει μία ενδεχομένως ελαττωματική μπαταρία - το μόνο εξάρτημα που μπορεί να «προδώσει» το όχημα. «Κάνουμε διπλή οικονομία, αφού, καλύπτοντας με αυτό τις καθημερινές μετακινήσεις, δεν επιβαρύνουμε το βενζινοκίνητο Ι.Χ. μας με χιλιόμετρα μέσα στην πόλη». Επίσης, τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου είναι πολύ μικρά (110 ευρώ, όσο μιας μοτοσικλέτας) και τα τέλη κυκλοφορίας μόλις 3 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο καταναλώνει ελάχιστη ενέργεια. Η 1 κιλοβατώρα κοστίζει κατά μέσον όρο 0,11 ευρώ, ενώ 1 λίτρο βενζίνης 1,1 ευρώ. «Το Reva μού κοστίζει λιγότερο από 20 ευρώ σε ρεύμα το μήνα, όταν για τις ίδιες διαδρομές πλήρωνα σε βενζίνη γύρω στα 350 ευρώ».

Ολα αυτά κάνουν αυτοκίνητα σαν το Phaedra μία πρακτική λύση για την πόλη. Για τον κ. Αθανασίου, σπάνια ο οδηγός θα νιώσει ότι η τελική ταχύτητα των 75 χλμ./ώρα του Reva είναι μικρή, αφού τις περισσότερες ώρες της ημέρας οι δρόμοι της πόλης είναι μποτιλιαρισμένοι. Από την άλλη, οι καθημερινές μετακινήσεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως λέει, τον βοήθησαν να αποκτήσει πιο οικολογική νοοτροπία στο τιμόνι, αφήνοντας, π.χ., το γκάζι αρκετά μακρύτερα από το κόκκινο φανάρι. «Τώρα οδηγώ εντελώς διαφορετικά και το βενζινοκίνητο Ι.Χ. μας».

Στην πρίζα κάθε βράδυ
Απαραίτητη προϋπόθεση για να αγοράσει κάποιος το Reva είναι να διαθέτει ιδιωτικό πάρκινγκ, με πρόσβαση στο ρολόι της ΔΕΗ, για να μπορεί να το επαναφορτίζει -ανά μία με δύο ημέρες, αν κινείται καθημερινά με αυτό. Ο κ. Αθανασίου το βάζει στην… πρίζα τo βράδυ, παρκάροντάς στο γκαράζ της μονοκατοικίας, ώστε να φορτισθεί μέχρι το πρωί. H μπαταρία χρειάζεται δυόμισι ώρες για να ανακτήσει το 80% της αρχικής ενέργειας και 6-8 ώρες για να «φουλάρει».

Το επόμενο πρωινό, το αυτοκίνητο έχει αποθηκεύσει τόση ενέργεια ώστε να καλύψει 80 χιλιόμετρα. «Στην πράξη ελάχιστοι κάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις σε μία ημέρα», λέει ο κ. Αθανασίου. «Παρόλο που επιστρέφοντας από τη δουλειά έχω ήδη οδηγήσει 50 χιλιόμετρα, έως σήμερα δεν χρειάστηκε ποτέ να χρησιμοποιήσω το άλλο Ι.Χ. μας για να κάνω τις υπόλοιπες δουλειές μου».

Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι θα ένιωθε καλύτερα αν γνώριζε πως θα μπορούσε να φορτίσει το Reva σε κάποια δημοτική θέση στάθμευσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Πολύ περισσότεροι θα αποφάσιζαν έτσι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

«ΠΡΑΣΙΝΗ» ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ Ι.Χ. ΤΟΥΣ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμφίβολα θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση των καυσαερίων και της ηχορρύπανσης στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, ειδικά στην περίπτωση ανθρώπων που, λόγω επαγγέλματος, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το Ι.Χ. τους καθημερινά ή στην περίπτωση των δημόσιων αυτοκινήτων. Αν μελετήσει κανείς το παράδειγμα του εξωτερικού, θα δει ότι μια σειρά πόλεις και χώρες παίρνουν μέτρα:

• Στο Ισραήλ και την Πορτογαλία σχεδιάζονται πάρκινγκ επαναφόρτισης σε όλη τη χώρα.
• Το Λονδίνο σχεδιάζει να πολλαπλασιάσει τα ήδη υπάρχοντα πάρκινγκ φόρτισης και η αγγλική κυβέρνηση επιδοτεί την αγορά ενός Reva με 3.500 ευρώ.
• Η πόλη του Παρισιού δημιουργεί ένα δημοτικό στόλο από 4.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα μπορεί κανείς να «δανείζεται» από ειδικά πάρκινγκ και να χρησιμοποιεί με χρονοχρέωση. Αυτό το σύστημα ενοικίασης, που ονομάζεται Autolib, θα λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το δημοτικό δίκτυο ενοικιαζόμενων ποδηλάτων, το οποίο λειτουργεί με επιτυχία εδώ και μερικά χρόνια στην Πόλη του Φωτός. Οπως υποστηρίζει ο δήμαρχος του Παρισιού Μπερτράν Ντελανοέ, για κάθε όχημα του Autolib θα αποσύρονται από τους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας πέντε ιδιωτικά αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας.
Απο: ΚΩΣΤΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ,Φωτογραφίες: ΚΑΝΑΡΗΣ ΤΣΙΓΚΑΝΟΣ, kathimerini.gr

Σχόλια:
ωραιο αρθρο αν και πιο πολυ διαφημιση για την εταιρια που κατασκευαζει τα αμαξια αυτα.
Δεν μας λεει με τα νερά πως τα παει στο Ικονιο που χτες το απογευμα ειχε γινει ενα με την θαλασσα και το κυριοτερο με τα μπλακαουτ της ΔΕΗ πως θα πηγαινει ο φιλος μας στη δουλεια του.
 
Ολοκληρη η οικογενεια χωραει σε αυτο???
 
Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]





<< Αρχική σελίδα

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Εγγραφή σε Αναρτήσεις [Atom]

salamispress